Clock PMS Suite. Een hotel management systeem in de cloud //

Self Service Portaal
voor hotelgasten

Terug naar alle kenmerken Zie het in actie

Gasten van het hotel ontvangen een weblink naar het Self Service Portaal en een persoonlijke pincode voor beveiligde toegang tot hun boekingsgegevens. Waarom?

Omdat recente onderzoeken steeds aantonen dat het aantal gasten die verwachten dat interactie tussen hun en het hotel op een mobiel apparaat mogelijk is alsmaar toeneemt. Desondanks lopen de meeste hotels achter in het tegemoet komen aan deze vraag. Dus hen die zich wel realiseren dat de gasten interactie die verder gaat dan de boekingmodule en de balie op prijs stellen, hebben een streepje voor op anderen. Het Self Service portaal is uw kans om een moderne kijk en benadering te demonstreren en de dienstverlening te bieden die de gast naar uw hand zet.

87% van wereldreizigers geeft aan een smartphone te gebruiken terwijl op vakantie...
61% geeft aan social media te gebruiken terwijl op vakantie...
54% verwacht dat interactie met het accommodatiebedrijf mogelijk is via hun mobiele apparaten

— Bron: TripBarometer by TripAdvisor

Zelfregistratie

Uw gasten kunnen hun registratiekaarten voorbereiden door hun gegevens in of aan te vullen, zo ontstaat er minder vlug een rij aan de balie. Uiteraard stelt u zelf in welke velden in het self service portaal verschijnen.

Kamerselectie

U kan gasten eventueel de mogelijkheid bieden hun eigen kamer te kiezen. Ook worden ze aan de hand van het emailadres herkend als ze al eerder verbleven en de kamer van toen wordt dan aangegeven. Als dat geen 'personal touch' is...

Verzoeken tot aanpassing van de boeking

Gebruikers kunnen een verandering van verblijfsdata, kamertype of aantal gasten aanvragen, alsook de annulering van hun boeking. Dergelijke verzoeken leiden tot een 'To Do' op de hoofdpagina, voor behandeling door uw medewerkers.

"Ben er bijna" notificaties

Stel herkenbare locaties in uw omgeving in. Daarmee kunnen gasten op de dag van aankomst bijvoorbeeld laten weten dat ze op het treinstation of de luchthaven zijn aangekomen. Een nieuwe taak komt vervolgens tevoorschijn, zodat aankomende drukte kan worden ingeschat en bijvoorbeeld de kameropmaak kan worden bespoedigd.

Rekening en factuur

Op ieder moment kunnen gasten hun rekening en alle details daarop inzien met het self service portaal. Als ze later een factuur benodigen, dan kunnen ze ook hun gegevens daarop aanpassen. Hierdoor voorkomen ze langer te moeten wachten aan de balie op de handelingen die hier anders mee gemoeid gaan.

Self check-out

IAls u een betalingsgateway* gekoppeld heeft aan Clock PMS Suite, kunnen uw gasten hun factuur rechtstreeks vanuit het self service portaal betalen. Hierdoor hoeven ze om uit te checken hooguit nog de sleutel af te geven. Zodra de rekening is vereffend ontvangen ze automatisch de factuur op de opgegeven email adres.
*Authorize.net, Worldpay of PayPal

Meertalig & mobielvriendelijk

Net zoals voor de Online boekingsmodule, kan u voor het Self Service Portaal zoveel vertalingen invoeren als u wenst. Het portaal opent de eerste keer in de taal ingesteld voor de bevestiging en met de knoppen op het welkomstscherm kan eventueel een andere taal worden gekozen. Het mobielvriendelijke ontwerp laat uw klanten het op ieder apparaat gebruiken. Hun apparaat - geen investering nodig.

Onderdeel van het hotel PMS

Ondanks de naam kunnen gasten met het self service portaal niet alles. Iedere verandering die uw aandacht of goedkeuring vereist verschijnt als taak op het hoofdscherm van Clock PMS Suite. Waar gepast worden aanpassingen automatisch en onmiddelijk verwerkt, zoals indien gegevens worden aangevuld of betalingen worden gedaan. Niemand hoeft dan iets te downloaden, u noch de gasten.

Compleet met social plugins

Met een dergelijk geavanceerde mobiele dienstverlening worden gasten nieuwsgierig en wil men meer. Voeg social plugins toe aan de hoofdpagina van het self service portaal, zoals "Like" of "Share" knoppen van Facebook, een "Follow Us" knop van Twitter, etc. Voeg ook een link toe naar uw website, zoals een pagina met nuttige informatie over de omgeving of met bepaalde promoties.

Hotel mobile self service - guest ratings and reviews

Feedback van gasten

Laat gasten hun verblijfservaring met u delen. Activeer de optie in het Self Service Portaal waarmee gasten hun commentaren zowel als score en als tekst kunnen overbrengen. Deze informatie staat dan ter uw beschikking in een handig rapport, zodat u dit kan analyseren en uw diensten waar nodig eventueel kan aanpassen.

Mis de laatste kans om met uw gasten te communiceren niet. Gebruik de 'na vertrek' emails om hun te laten weten hoezeer u de klandizie op prijs stelt.

U wilt het in actie zien?

Maak vlug een boeking, ontvang per email een PIN en probeer het!